Brand in studentencomplex

Gisteravond zijn kamers van een SSHN pand ontruimd wegens een brand in een van de studentenkamers.

Rond half acht gisteravond is de brandweer uitgerukt. De bewoner van de kamer was niet thuis op het moment van de brand. Waarschijnlijk is de brand ontstaan door een kapotte mobiele oplader.

De kamer die in brand stond is onbewoonbaar verklaard en in enkele andere kamers is rookschade aangetroffen. Er zijn gelukkig geen gewonden gevallen.

Hier wat tips om er voor te zorgen dat jouw studentenkamer brandveiliger wordt:
– Zorg ervoor dat je geen verlengkabels aan elkaar koppelt, daar kan overbelasting van ontstaan.
– Leeg je asbak niet in de vuilnisbak.
– Zet halogeen verlichting of spots niet te dicht bij brandbare materialen.
– Hang je was op op veilige afstand van een kachel.

Meer tips? https://www.brandweer.nl/brandveiligheid/brandveiligheid-in-studentenhuizen


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*