Inloggen bij DUO een maand lang niet mogelijk

Vanwege het overschakelen naar een nieuw systeem gaat DUO vanaf 29 maart 18:00 een maand lang uit de lucht.

Het huidige systeem van DUO stamt namelijk uit 1986 en is dringend aan vervanging toe. In het nieuwe systeem moet het voor gebruikers makkelijker worden om wijzigingen door te voeren. DUO-woordvoerder André Schenkel zegt dat het gaat om het overzetten van enorm veel informatie. “We gaan gegevens overzetten van 5 miljoen mensen. Dat willen we heel grondig doen, geen risico’s nemen en gedurende de migratie testen of het allemaal werkt,” aldus Schenkel.

Een maand lang is het niet mogelijk om je studiefinanciering te bekijken, wijzigen of aan te vragen. Het inzien van je gegevens blijft wel mogelijk. DUO blijft via telefoon en sociale media bereikbaar voor alle vragen en om dringende verzoeken omtrent de studiefinanciering alsnog te verwerken. Verwacht wordt dat DUO in mei weer beschikbaar zal zijn.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*