Het Grote Nultweevier.nl Jaaroverzicht 2015 (Deel 1)

We zijn pas net hersteld van onze kerstkaters, maar kijken nu alweer uit naar de oliebollen en champagne. Maar eerst blikken we, zoals het heurt, nog even terug op het jaar 2015! Vandaag deel 1.

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3

Januari

Veel belangrijk nieuws de eerste maand van dit jaar. Zo werd er bekendgemaakt dat het leenstelsel er definitief zou komen (paniek!). Gelukkig werd de pijn verzacht toen bleek dat er in Nijmegen een KFC zou openen en dat we voortaan onopvallend in college konden whatsappen.

Verder was er genoeg gaande op de RU. Zo ging de titel Meest Inspirerende Student naar Nina den Elzen, werd bekendgemaakt dat de Studystore van de campus zou verdwijnen en werden drie directieleden van de Honours Academy op non-actief gesteld.

En het internationale studentennieuws? In Amerika werd de aanwezigheid van studenten bijgehouden met behulp van GPS en lekte er een nogal gênant mailtje van damesdispuut Alpha Chi Omega uit. Verder lieten onze zuiderburen weten dat ook vrouwen best wel een biertje mogen drinken, hoera!

Februari

Goed nieuws voor het recordaantal universitaire studenten: voor aankomende masterstudenten bleek het toch mogelijk te zijn om via een legale sluiproute een basisbeurs te krijgen! Verder werd in Amsterdam het Bungehuis bezet, daalde de belangstelling voor kleine letterenstudies, werd bekendgemaakt dat de Giro d’Italia naar Nijmegen zou komen en werden studenten naar de Vereeniging gelokt met bier.

Wie dat bier niet kon drinken? Onze redacteur Joëlla, zij besloot namelijk om veertig dagen te gaan vasten! Dit bleek een behoorlijke uitdaging te zijn..

Maart

De Nijmeegse studenten waren behoorlijk actief deze maand. Zo werd er een nieuwe liberale studentenpartij opgericht, was er veel belangstelling voor de Radboud Career week, ging een recordaantal Nijmeegse studenten over de grens en was dispuut De Gong helemaal klaar met de belachelijk dure Refter-mayo. Verder werden er door de RU nieuwe groepswerkplekken ingericht en was er een kijkgelegenheid voor de zonsverduistering.

Tenslotte veranderde het straatbeeld in het centrum van Nijmegen volledig toen het tamboerijnvrouwtje overleed. Ahh gossie!

April

Nijmegen deed het deze maand lekker op het gebied van sport! Zo bereikte Phocas de finale van de Oude Vier tijdens de Varsity, won het Nijmeegse studententeam de 43e Batavierenrace en werd NEC de kampioen van de Jupiler League.

Niet alleen op sportief vlak waren we goed bezig, de RAG-week haalde namelijk een recordbedrag op voor het goede doel! Verder nam de Nieuwe Universiteit het Gerecht in en deelden studentbestuurders hun do’s en don’ts voor een bestuursjaar met Nultweevier.nl.

Nieuwsgierig geworden naar de rest van het jaaroverzicht? Nog even geduld, morgen verschijnt deel 2!

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3