Het Grote Nultweevier.nl Jaaroverzicht 2015 (Deel 2)

We zijn pas net hersteld van onze kerstkaters, maar kijken nu alweer uit naar de oliebollen en champagne. Maar eerst blikken we, zoals het heurt, nog even terug op het jaar 2015! Vandaag deel 2.

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3

Mei

In mei vonden de studentenraadverkiezingen plaats. Voor de asap was dit een reden om een nieuwe app te lanceren. Tot vreugde van de partijleden kwamen zij bovendien als winnaar uit de strijd. De studentenpartijen konden echter niet voorkomen dat we tegenwoordig een Meatfree Monday hebben en dat de bejaarden de Medische Faculteit hebben bezet. Wel werd er een eerste Campusnacht georganiseerd en konden we een broodje hagelslag eten met oud rector magnificus Theo Engelen.

En hoewel het aantal vooraanmeldingen voor de RU en HAN daalde, werd er wel mooi gefeest in het Gelredome.

Juni

Een maand vol goede prestaties. Zo won het Nijmeegse team voor het derde jaar op rij het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap, haalde de Nacht der Professoren ruim tweeduizend euro op voor het goede doel en deelde wij het recept voor Next Level Knoflook Plukbrood. Verder heeft onze filmrecensent dit jaar behoorlijk wat recensies geschreven, maar was hij deze maand bijzonder enthousiast over ‘Mad Max: Fury Road’. Tenslotte deed AKKUraatd naar aanleiding van een opvallende declaratie een tweedehands bureaustoel cadeau aan het College van Bestuur en hebben wij onze beroemde en beruchte Bucketlist vernieuwd!

Juli

Juli was dit jaar de maand van het economische nieuws. Zo liep de Nederlandse studieschuld al flink op voordat het leenstelsel überhaupt was ingevoerd: studenten leenden namelijk bewust te veel. Gelukkig bracht juli ook een financiële opsteker: de RU besloot het instellingscollegegeld te verlagen (hoera!).

Meer zonnig nieuws in juli. Mr. Intro liet ons weten dat #RUIntro15 milieubewuster zou worden dan de eerdere edities, we mochten in het centrum de fietsen bij topdrukte buiten de rekken zetten en de Radboud Summer School was bijzonder populair.

Augustus

Aan het einde van de vakantie was het tijd voor de #RUIntro15! Nultweevier.nl maakte vele foto’s bij de mooie feestjes, we aten met zijn allen driehonderdvijftig kilogram kipfilet en alsof er nog niet genoeg gegeten en gedronken was konden de leukste mentorouders een diner bij de Kaaij winnen bij onze eigen Mentorenverkiezing.

Na de introductie was het tijd voor de nodige ontspanning. Er werd een massagestoel in de Learning Zone geplaatst en het Radboud Sportcentrum plaatste fancy fitnessapparatuur zodat we onze luie reet ook nog een beetje konden trainen. Ook het USR-bestuur kon na een druk jaar eindelijk ontspannen, de officiële wissel vond namelijk plaats.

Of we het eerste semester zonder kleerscheuren doorkwamen lees je morgen in het derde en tevens laatste deel van het jaaroverzicht!

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3