Het Grote Nultweevier.nl Jaaroverzicht 2015 (Deel 3)

We zijn pas net hersteld van onze kerstkaters, maar kijken nu alweer uit naar de oliebollen en champagne. Maar eerst blikken we, zoals het heurt, nog even terug op het jaar 2015! Vandaag deel 3.

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3

September

Traditiegetrouw werd op het begin van het studiejaar bekendgemaakt dat ‘Braadt est nicht’ opnieuw het beste introductieweekend was en werden de leukste mentorouders verkozen.

Ook werd er veel aandacht besteed aan de nieuwe sjaars. Joëlla schreef als ouderejaars een brief aan de sjaars over vroegâh en er werd geleerd hoe je beschaafd met docenten om moet gaan. Ook schreven veel sjaars zich in bij de studentenverenigingen, wat zou kunnen verklaren dat twintig procent van de studenten niet binnen tien jaar afstudeert. Of zouden de langstudeerders wellicht te veel van de beste koffie van Nederland drinken, te laat gaan stappen of te veel Netflix kijken? Het College van Bestuur besloot dan ook maar om het BSA te verhogen. Huh?

Oktober

Heftig, Theo Engelen liet weten af te willen treden als Rector Magnificus! Verder werden deze maand de nieuwe goede doelen voor de RAG-week bekendgemaakt, bleken de Nijmegenaren de studenten zat te zijn, kwamen de vluchtelingen van Heumsoord demonstreren op de campus en konden we voor een prikkie met de bus naar Antwerpen.

Verder goed nieuws voor de hongerige studenten, de broodjes Subway moesten van de rechter langer worden en de SSHN hield bier- en pizzasessies met studenten. Onze Babs was hongerig naar een nieuwe uitdaging en werd  voorzitter van haar studievereniging en deelde al haar lief en leed hierover in haar columns. En last but not least vierde Nultweevier.nl haar eerste lustrum, joehoe!

November

Veel positief nieuws in november! De RU besloot om Tony’s en fietslampjes te gaan verkopen, er kwam een nieuwe looproute op het station, Café Jos won de Nijmeegs Terrasprijs, we kunnen tegenwoordig iedere zondag gaan winkelen en naar de nieuwe megabioscoop gaan en een biologiestudente won €5000,- met haar scriptie over onkruid. En misschien nog wel het beste nieuws: langstudeerders hebben blijkbaar een grotere kans op een baan!

Verder trok de RU de stekker uit het Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, maar hierdoor hadden de RU en HAN wel meteen wat extra tijd over om college te geven aan vluchtelingen.

December

De laatste maand van het jaar alweer! Het was de maand van het NSSR Sportgala, de historisch lage rente over de studielening, het ontslag van het toiletjuffrouwtje en het fantastische ticketuur Bossaball. Verder schreef onze filmrecensent Juul zowel een vernietigende als een jubelende filmrecensie en schreef onze nieuwe columniste Lisa over de SOA die ze opliep. En wist je al dat we op zoek zijn naar de Meest Inspirerende Student 2015?

Wat viel er verder op dit jaar? Een aantal feitjes op een rij..

Studentenkamer van het jaar: De ballenbak
Docent van het jaar: Docent die studenten laat gamen
Studievak van het jaar: Eurovisie Songfestival
Uitvinding van het jaar: Slot voor de Nutella-pot
Vreemdste app van het jaar: Poep-app
Handigste app van het jaar: Waar-is-mijn-fiets?-app
Bespaartip van het jaar: Pak en blik in de gratis plastic zak
Record van het jaar: De bierbrug
Faal van het jaar: Tentamens bij oud papier
Vreemdste trend van het jaar: Brakke koppen in Azië
Vervoersmiddel van het jaar: Barbie-auto
Prijswinnaar van het jaar: Afvalverzamelers

Dit was alweer het laatste deel uit de driedelige terugblik op 2015. De crew van Nultweevier.nl wenst alle lezers,  likers en volgers een gelukkig nieuwjaar!

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3